Trial

 Trialul este un sport internațional și individual ce presupune trecerea, cu bicicleta (Biketrial) sau motocicleta (Mototrial) peste diferite obstacole, de-a lungul unui anumit traseu, fără ca sportivul să atingă obstacolele sau terenul, altfel decât cu pneurile.

17

Acest sport este relativ nou în România, dar foarte apreciat pe plan internațional și care cunoaște o dezvoltare explozivă în întreaga lume. El are atractivitatea și dificultatea sporturilor extreme, dar fără a include în mod necesar și periculozitatea acestora. Obstacolele fiind variate și de multe ori deosebit de dificile, este de înțeles că această combinație de ciclism, echilibristică și acrobație a trezit un mare interes în rândul tinerilor.

28

Istorie

Acest sport numit “Bicycle trials“, sau Trialsin în Spania, sau Cyclotrials  în Marea Britanie și mai târziu Biketrials s-a dezvoltat lent la început, în America prin anii 1970. Edy Kessler, campionul statului Texas la trial în perioada 1974-1980 și organizatorul a patru competiții naționale de mototrial a observat posibilitatea inițierii mult mai ușoare a tinerilor în mototrial prin practicarea pentru început al biketrialului. Primul concurs internațional supravegheat de UCI a avut loc în anul 1984.

50

Desfășurarea competițiilor

Competițiile se pot desfășura în aer liber (outdoor) sau într-o sală (indoor). Traseele sau secțiunile se compun dintr-o serie de diverse obstacole, naturale și/sau artificiale, iar construirea acestora și alegera tipurilor de obstacole este la latitudinea organizatorilor. Câteva exemple de obstacole folosite, paleți, cauciucuri, bobine, pietre de dimensiuni mari, caroserii de mașini. La fiecare secțiune este repartizat un arbitru care urmărește concurentul în timp ce parcurge traseul, îl cronometrează și îl penalizează corespunzător dacă este cazul. Concursurile oficiale sunt supravegheate de Uniunea Internațională UCI și arbitrii oficiali ai acesteia.

 Există 2 categorii de biciclete acceptate:

  • cu diametrul roțílor de 26 inci (Stock bike)
  • cu diametrul roților de 20 inci (Mod bike)

73

89

102

107

126

43

Bicicletele

“Bicicletele de trial au o geometrie specială pentru a permite cicliștilor să le manevreze cu ușurință cât mai mare și cu precizie cât mai bună. Chiar dacă piesele sunt fabricate din cele mai rezistente aliaje, ele pot fi foarte ușor stricate de un începător lipsit de experiență. Trial bike-ul trebuie sa fie cat mai usor pentru ca trialistul să poată efectua miscările cele mai complicate. Un detaliu care sare în ochi și este de neconceput pentru mulți necunoscători este lipsa șeii, piesele sunt mai deosebite – jantele au găuri intre spițe pentru ca bike-ul sa fie cat mai usor, detalii care nu se găsesc la modele stoc.”   – Seby, amator bike trial

115

118

61

Leave a comment